1/18/2010

「平等であること」のブランド価値

「平等であること」は強力なブランドメッセージングになりえる。

アメリカが素晴らしいのは、金持ちも貧乏人も同じものを買っていることだ。大統領も、リズ・テイラーだってあなたと同じコーラを飲む。どんなに大金を払って、買えるのは街角の浮浪者が飲んでいるのと同じコーラ。コーラはコーラなんだ。コーラは全て同じで、全てのコーラは美味しい。リズ・テイラーも、大統領も、浮浪者も、そしてあなただって、それは知っている。 by アンディ・ウォーホル

(原文)What’s great about this country is that America started the tradition where the richest consumers buy essentially the same things as the poorest. You can be watching TV and see Coca-Cola, and you know that the President drinks Coke, Liz Taylor drinks Coke, and just think, you can drink Coke, too. A Coke is a Coke and no amount of money can get you a better Coke than the one the bum on the corner is drinking. All the Cokes are the same and all the Cokes are good. Liz Taylor knows it, the President knows it, the bum knows it, and you know it........... by Andy Warhol

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